Toborzás alatt a cégek megfelelő mennyiségű és összetételű munkaerejének biztosítását értjük. Pontokba szedve a hatékony toborzás összesen három folyamatot foglal magába. Lássuk, melyek ezek a lépések.

Először általában megjelenik a munkaerő igény egy újonnan kiírt pozíció vagy egy megüresedett álláshely révén. Az álláshirdetés szövege és üzenete kulcsfontosságú. Ahhoz, hogy a munkalehetőség az arra legalkalmasabbakat vonzza, pontosítani kell az összes tanulmányi, szakmai elvárást és azt, hogy pontosan milyen munkaerőre van szükségünk. Utána következhet a hirdetés feladása. Mivel digitalizált világunkban az álláskeresés is az online térbe költözött, a legelterjedtebb csatornák erre a célra az álláshirdető portálok, közösségi médiafelületek és a céges karrier oldalak. Természetesen minél több felületen jelenik meg, annál több jelölthöz juthat el a felhívás.

Végezetül már „csak” a beérkezett jelentkezések átnézése és kiválasztása van hátra. Ez a rész több időt vehet igénybe, ám a folyamat végén kiválasztásra kerül a legmegfelelőbb jelölt.