A mai világban az online álláskeresés a legelterjedtebb a munkaerőpiacon, hiszen mindenki számára kényelmesen elérhető mobiltelefonon is azonnal az információ. A cégeknek hatékony, hogy gyakorlatilag azonnal elérhetővé tehetik a hirdetéseiket a weboldalukon, közösségi portáljaikon. Álláskeresőként relatíve kis energia-befektetéssel tudunk tájékozódni és jelentkezéseket leadni az online térben. Ennek kulcsa egy szépen megszerkesztett és tartalmilag alapos, kidolgozott és adatokkal alátámasztott önéletrajz, és az adott munkaadóhoz igazított kísérőlevél csomag.

Az online világ előnyei ugyanis szintén jelentkeznek, mikor a háttérkutatást végezzük a munkaadóról, ami az ideális pályázati anyag összeállításához szükséges. Pontosan kideríthetjük, hogy kinek címezzük a pályázati anyagot, kik lesznek várhatóan az interjúztatók, melyek a céges értékek és célok, milyen eredményeket értek el az utóbbi időben. Ezeket mind felhasználva a pályázati anyagunkban máris profi, figyelemfelkeltő lesz a jelentkezés, nem pedig egy általános beküldés. Ehhez át kell fésülni a cég weboldalát, LinkedIn oldalát és kapcsolatrendszerét, Facebook oldalát és média publikációit.